Powered By Blogger

keskiviikko 17. lokakuuta 2018

Syysloma

Lapsilla on syysloma. Kuopus sanoi, että mä olen  tässä viettänyt jo aikaistettua syyslomaa.
Miksi se näyttäytyy aina lomalta tai lorvimiselta, kun äiti on kotona? Kaikkea muuta! Olen tehnyt töitä 24/7! 
Ja meillä on kyllä aika eri aikataulu teinien kanssa. Vauva herää pari kertaa yössä ja usein jo varhain aamulla muutenkin. Kun olen lounaalla, alkaa teinit raotella silmiään. Tai esikoinen on saattanut herätä jo hyvissä ajoin, sillä hänellä on pienestä asti ollut sellainen rytmi, että ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös. Mutta vaikka hän heräisi ajoissa, hän makaa sängyssä puoliin päiviin. Käy ehkä syömässä ”aamupalaa” ja painelee takaisin peiton alle. Pelaa pleikkaa tai on kännykällä. 
Kuopuksen rytmi onkin ollut sina päinvastainen. Hän kukkuisi yömyöhään ja nukkuisi pitkälle iltapäivään. 
Tästä syystä hänellä on aina varsin sama rytmi, toki pienellä lomaliukumalla. 

Me lomailemme siis kotona. Teemme reissut myöhemmin, sillä me vanhemmat teemme töitä koko syysloman ajan. Ja olenhan tässä kuitenkin kotona läsnä ja saatavilla, jos teinit sattuisivat minua tarvitsemaan. Mutta he eivät lähde kanssani enää oikein mihinkään. Ei kauppaan tai muuallekaan, elleivät hyödy siitä jotenkin. 

Nyt on kuitenkin lapsilla hyvä hetki ladata akkuja, nukkua paljon, syödä hyvin, jotta jaksaa loppusyksyn rutistuksen hoitaa kouluhommat. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti