Powered By Blogger

keskiviikko 14. marraskuuta 2018

Hassut unet

Vauva herää pari kertaa yössä. Se on tällaiselle vanhalle naiselle paljon. Pitänee pitää huolta omasta jaksamisesta ja käydä ajoissa nukkumaan. Minun huono puoli on, että olen huono nukkumaan päivällä. Vaikka mielelläni pötköttelisin, uni ei kuitenkaan tule.

Herään siis vähintään pari kertaa yössä. Yleensä syöttämään vauvaa, mutta välillä myös rauhoittelemaan häntä, sillä hänestä olisi kiva puuhastella myös yöaikaan.

Hän riekkuu sängyssä niin, että välillä kun olen ottamassa häntä syömään, ensimmäisenä käsissä onkin varpaat.

Väsymys taitaa välillä tehdä itselle tepposet ja maidon lämmittäminen tuntuu tulevan uniin. Olenkin pari kertaa nähnyt unta, että olen käynyt jo lämmittämässä maitoa ja huomannut vauvan nukahtaneen sillä aikaa. Olen sitten unessa jättänyt pullon olohuoneeseen odottamaan uutta herätystä. Unessa olen sitten miettinyt, että nyt on kulunut liian kauan aikaa, jotta voisin samaa maitoa enää vauvalle tarjota.
Kun sitten oikeasti herään lämmittämään sitä maitoa, on ollut pakko käydä tarkistamassa, että onko siellä olohuoneessa todella pullo valmiina odottamassa?
Ja ei, eihän siellä ole ollut!

Todentuntuisia nämä väsyneen unet. Ja raastavinta on herätä kesken syvimpien unien toisen tahtoon.
Mutta ei auta, kuin herätä ja hoitaa hommansa!

Ja lopulta niinä yön pimeinä tunteina suloisin hetki on, kun vauva on syönyt vatsansa täyteen, inahtaa nautinnollisesti minua vasten ja vaipuu samantien uneen. Kuinka suloinen nukkuva lapsi onkaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti